در گوگل محبوب کنید
خوش آمدید*****تمام مطالب این وبلاگ اختصاصی و جمع آوری شده توسط این مجموعه می باشد*****کسانی که مایل به همکاری با این مجموعه هستند،می توانند در نظرات اعلام کنند.

پرشین ستلایت نیوز در شبکه های اجتماعی:

۱۳۹۲/۰۵/۲۹

'نقش بی بی سی' در کودتای 28 مرداد


به نقل از وبسایت بی بی سی فارسی:
شبکه 4 راديو بی بی سی دوشنبه شب ( 31 مرداد) گزارش مستندی در باره سرويس جهانی راديو بی بی سی و کودتای 28 مرداد 1332 در ايران پخش کرد.
در اين برنامه با استناد به اسناد تازه منتشر شده سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا، سيا گفته شد که مديران بخش جهانی بی بی سی از سياست خصمانه دولت وقت بريتانيا نسبت به برنامه ملی کردن صنعت نفت ايران از سوی دکتر محمد مصدق حمايت می کردند و در يکی از برنامه های اين سرويس به زبان انگليسی پيام رمزی برای شاه ايران ارسال شد که حاکی از حمايت بريتانيا از کودتايی عليه دولت دکتر مصدق بود.
گزارش کامل 'نقش بی بی سی' در کودتای 28 مرداد- برنامه جام جهان نما 
دولت بريتانيا همچنان از اظهار نظر و يا انتشار اسناد محرمانه آن سالها درباره کودتای 28 مرداد خودداری می کند. ولی رئيس کنونی سرويس جهانی بی بی سی در جريان اين برنامه گفت اگر در 60 سال پيش چنين سياست هايی دنبال می شد اکنون چنين اعمالی غير قابل تصور است.
توجه: متن فوق برگرفته از خود وبسایت بی بی سی فارسی می باشد که در ماه اگوست سال 2005 در تارنمای اینترنتی این شبکه به آدرس # قرار گرفته است.
در صورت حذف این پست در وبسایت بی بی سی فارسی می توانید از طریق این آدرس # تا ابد یاد و خاطره دخالت بی بی سی فارسی در کودتای 28 مرداد را در خاطر خود زنده نگه دارید.

هیچ نظری موجود نیست: