در گوگل محبوب کنید
خوش آمدید*****تمام مطالب این وبلاگ اختصاصی و جمع آوری شده توسط این مجموعه می باشد*****کسانی که مایل به همکاری با این مجموعه هستند،می توانند در نظرات اعلام کنند.

پرشین ستلایت نیوز در شبکه های اجتماعی:

۱۳۹۱/۱۱/۱۹

حلقه تحریم ها علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تنگ تر شد

روز چهارشنبه 18 بهمن وزارت خزانه داری امریکا عزت الله ضرغامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به فهرست تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی ایران افزود و این امر تبعاتی را برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت.
متن ذیل نگاه سه رسانه پارسی زبان به این رویداد می باشد



رادیو فردا: رادیو تلویزیون دولتی ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رئیس این سازمان، عزت‌الله ضرغامی، را در فهرست تحریم‌های جدید خود علیه ایران قرار می‌دهد.  واشینگتن رادیو تلویزیون دولتی ایران را به اِعمال سانسور در خبررسانی و همچنین تنگ کردن عرصه برای مخالفان سیاسی متهم کرده و گفته است که حکومت ایران از چهار سال پیش بدین سو، ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای نظیر VOA و BBC را افزایش داده است.  در فهرست تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا)، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، و سازمان صنایع الکترونیکی ایران نیز جای دارند.

صدای امریکا: ضرغامی و صدا و سیما هدف تحریم تازه آمریکا
 دولت آمریکا سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به اتهام اعمال سانسور، مشمول تحریم های تازه کرده است.  به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد سازمان صدا و سیما و رییس آن، عزت اله ضرغامی، هدف تحریم قرار گرفته اند. پلیس سایبری ایران (فتا)، صنایع الکترونیک ایران و کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، سه نهاد دیگری هستند که توسط آمریکا تحریم شده اند.  قوانین آمریکا به وزارت خزانه داری اجازه می دهد علیه هر فرد و نهاد در ایران که دستیابی مردم به اطلاعات را محدود می کند، تحریم برقرار کند.  واشنگتن در کوشش برای مهار برنامه اتمی ایران، تاکنون تحریم هایی را از جمله بر بخش نفت و گاز ایران برقرار کرده است.

 دویچه وله فارسی: آغاز اجرای تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران ; تحریم صدا و سیما
وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین روز چهارشنبه اعلام کرد که رادیو و تلویزیون دولتی ایران (صدا و سیمای جمهوری اسلامی) را در فهرست تحریم‌های جدید خود قرار می‌دهد.
کنگره آمریکا در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۲ (۲۸ آذر ۱۳۹۱) با تصویب قانونی دولت باراک اوباما را موظف کرده بود که تحریم علیه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همچنین عزت الله ضرغامی، رئیس این سازمان را اجرا کند.
در مصوبه کنگره آمریکا "صدا و سیمای جمهوری اسلامی" به عنوان یک نهاد ناقض حقوق بشر معرفی شده است که باید مشمول تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار گیرد. عزت‌الله ضرغامی، رئیس این نهاد، نیز در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است.
عزت‌الله ضرغامی، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، به جرم گرفتن "اعترافات اجباری" و مشارکت در اجرای "دادگاه‌های نمایشی" پس از انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال ۸۸ متهم به نقض شدید حقوق بشر در ایران است.
تحریم‌ صدا و سیمای جمهوری اسلامی موجب خواهد شد که شرکت‌های آمریکایی و دیگر شرکت‌هایی که در ایالات متحده فعالیت دارند از ارائه‌ی هرگونه خدمات، فروش تجهیزات و همکاری با صدا و سیمای ایران منع شوند. پیشتر اتحادیه اروپا تحریم‌های مشابهی را به تصویب رسانده بود.
علاوه بر صدا و سیما، "پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی" (فتا)، "سازمان تنظیم مقررات ارتباطات" و "سازمان صنایع الکترونیکی ایران" نیز در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست: