در گوگل محبوب کنید
خوش آمدید*****تمام مطالب این وبلاگ اختصاصی و جمع آوری شده توسط این مجموعه می باشد*****کسانی که مایل به همکاری با این مجموعه هستند،می توانند در نظرات اعلام کنند.

پرشین ستلایت نیوز در شبکه های اجتماعی:

۱۳۹۱/۰۹/۱۲

نتایج مراسم Eutelsat TV Awards سال 2012

در این مراسم نام شبکه پارسی زبان بی بی سی فارسی به عنوان برنده در بخش بهترین برنامه معرفی گردید

به نقل از وبسایت بی بی سی فارسی: مستند بی‌بی‌سی فارسی جایزه بهترین برنامه سال یوتل‌ست را گرفت

مستند "با شکسپیر از کابل تا لندن" ساخته بی‌بی‌سی فارسی جایزه بهترین برنامه امسال جوایز بین المللی یوتل‌ست را دریافت کرد.
در مراسم اهدای جوایز که شامگاه جمعه ۳۰ نوامبر، دهم آذر در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد، بیش از ۱۰۰ شبکه جهانی در هشت بخش رقابت داشتند و یک گروه از کارشناسان مستقل بهترین کانال‌ها را در بخش‌های مختلفی همچون خبر٬ مستند٬ سینمایی٬ موسیقی٬ کودکان و ورزشی انتخاب کردند.
در بخش بهترین برنامه سال٬ مستند بی‌بی‌سی فارسی٬ برنامه‌های شبکه راپنفو روسی و شبکه پنج ایتالیا به مرحله نهایی راه یافتند که از بین آنها مستند "با شکسپیر از کابل تا لندن" با رای داوران به عنوان بهترین برنامه مستند سال انتخاب شد.
مستند "با شکسپیر از کابل تا لندن٬" با تهیه کنندگی طاهر قادری و کارگردانی هریت شاکراس به داستان ده هنرپیشه افغان می‌پردازد که در شهرکابل انتخاب شدند٬ در شهر بنگلور هند تمرین کردند و بالاخره بعد از فراز و فرودها در ماه آوریل نمایشنامه کمدی اشتباهات شکسپیر را در سالن تاریخی تئاتر شکسپیر در لندن (گلوب) اجرا کردند.
صادق صبا رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی و طاهر قادری تهیه کننده‌ این مستند در مراسم اهدای جوایز درشهر ونیز حضور یافتند و این جایزه را دریافت کردند.

طاهر قادری از سختی‌های تهیه این فیلم گفته است: "برای ساخت این فیلم با یک تیم بزرگ، چندین ماه کار کردیم. تهیه فیلم در هوای برفی کابل آغاز شد و بعدا فیلمبرداری تمرین‌ها در هوای بالای ۴۰ درجه هند٬ خالی از مشکل نبود. ولی واقعا خوشحال هستم که داوران مستندم را به عنوان بهترین برنامه سال انتخاب کردند." 
سایمون البری٬ یکی از داوران در مراسم اهدای جوایز در مورد انتخاب برنامه‌ها به بی‌بی‌سی گفت:"بدون شک سال ۲۰۱۲ سال تاریخی و پرماجرایی برای تلویزیون‌ها بوده است. انتخاب برنامه‌ها برای جوایز خیلی دشوار بود و ما از میان بهترین‌ها٬ بهترین‌هایشان را بر اساس ساخت و حرفه‌ای بودن انتخاب کردیم."
تلویزیون فارسی بی بی سی در سال ۲۰۰۹ نیز در شهر ونیز جایزه ماهواره هات برد را از آن خود کرد و به عنوان بهترین کانال خبری سال ۲۰۰۹ شناخته شد.
***پایان***
قابل ذکر است
در بخش کودکان:

(Teletoon+ (Poland
سینما:
(Premiera (Russia
فرهنگ و مستند:
(Top Secret (Russia
در این زمینه به شبکه پشتو تی نیز اشاره ای شد.
(Pasto TV (Afghanistan
داستان/سرگرمی عمومی:
(MBC 1 HD (Arab Emirates
سبک زندگی:
(Real Time (Italy
موزیک:
(C Music TV (UK
اخبار/اطلاعات:
(Sky TG24 (Italy
ورزش:
(Eurosport (France
بهترین برنامه:
(BBC Persian)(Shakespeare from Kabul (UK)
انتخاب مردم:
(TRT Haber (Turkey
و در نهایت بهترین شبکه ی جدید واقع بر روی اپراتور ماهواره ای یوتلست شبکۀ آلمانی
 Spiegel TV Wissen معرفی گردید.

هیچ نظری موجود نیست: