در گوگل محبوب کنید
خوش آمدید*****تمام مطالب این وبلاگ اختصاصی و جمع آوری شده توسط این مجموعه می باشد*****کسانی که مایل به همکاری با این مجموعه هستند،می توانند در نظرات اعلام کنند.

پرشین ستلایت نیوز در شبکه های اجتماعی:

۱۳۹۰/۱۰/۲۰

عربست مدعی ارسال پارازیت از سوی ایران بر روی شبکه الجزیره شد

مطلب زیر برگرفته از سایت های بی بی سی فارسی و رادیو فردا می باشد:
عرب ست در بیانیه‌ای گفته است پس از درخواست الجزیره و انجام مکان‌یابی روشن شد که ارسال پارازیت‌ها از دو منبع، یکی در نزدیکی تهران و دیگری در نزدیکی شهر مراغه، صورت می‌گیرد.
تلویزیون الجزیره نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اشاره به «تداوم اخلال‌ها در چند ماه گذشته» فرکانس جدید خود را در ماهواره‌ی عرب ست برای دریافت در ایران معرفی کرده
است.
بخش مونیتورینگ بی بی سی نیز در همان روز سیگنال‌های پارازیت بر ماهواره عرب ست را مشاهده کرده است.
شبکه های تلویزیونی الجزیره، بی بی سی عربی، فرانسه ۲۴ و شبکه‌های دیگری که برای خاورمیانه برنامه تولید می‌کنند، روی فرکانسی قرار دارند که بر آن پارازیت انداخته شده است.
در اثر این پارازیتها، ایستگاه‌های رادیویی ماهواره ای نیز تحت تاثیر قرار گرفتند که شامل سرویس جهانی بی بی سی در بخش انگلیسی و عربی نیز شده است.در همین حال اپراتور عرب ست و پان عرب در قطر نیز دریافت پارازیت در ۱۰ ژانویه را تائید کردند.این اولین باری نیست که حکومت ایران به ارسال پارازیت روی شبکه های ماهواره ای متهم می شود، اتهامی که این کشور حاضر به پذیرش آن نیست.
ارسال پارازیت روی برنامه های تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی کمی پس از آغاز برنامه های ویژه این شبکه برای پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری این کشور از ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ آغاز شد و کارشناسان ماهواره با ردیابی اختلالات ارسالی، تایید کرده اند که مرکز پارازیت اندازی در خاک ایران واقع است.
از آن زمان، ارسال پارازیت روی برنامه های بعضی تلویزیون های ماهواره ای فارسی زبان و غیر فارسی زبان به طور متناوب ادامه داشته و به خصوص هنگام وقوع برخی تحولات سیاسی مرتبط با مخالفان دولت شدت گرفته است.
نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه اروپا از ایران خواسته اند به این کار پایان دهند.ایران یکی از دشمنان بزرگ آزادی مطبوعات در جهان شناخته می شود.

هیچ نظری موجود نیست: