در گوگل محبوب کنید
خوش آمدید*****تمام مطالب این وبلاگ اختصاصی و جمع آوری شده توسط این مجموعه می باشد*****کسانی که مایل به همکاری با این مجموعه هستند،می توانند در نظرات اعلام کنند.

پرشین ستلایت نیوز در شبکه های اجتماعی:

۱۳۹۰/۰۹/۰۹

آغاز به کار تلویزیونِ پارسی زبان «زنان»

به نقل از وبسایت رادیو rfi فارسی:

آغاز به کار تلویزیونِ فارسیِ «زنان»   تلویزیون اینترنتی «زنان» به عنوان نخستین رسانۀ تصویری ویژۀ زنان آغاز به کار کرد. تلویزیون «زنان» یک تلویزیون شهروندی است که به گفتۀ مدیر آن، قصد دارد صدای زنان و شهروندانی باشد که در تلویزیون‌های جریان اصلی صدای‌شان شنیده نمی شود.


نوشته: رضا ولی‌زاده
تلویزیون فارسی «زنان» به مدیریت محبوبه عباسقلی‌زاده، فعال جنبش زنان و با همکاری تعدادی از کنشگران حقوق زنان و روزنامه‌نگاران در خارج از ایران راه‌اندازی شده است.  اگرچه هنوز تعداد ویدئوهای ساخته شده در سایت اینترنتی تلویزیون زنان محدود و اندک است؛ اما گردانندگان آن تلاش کرده‌اند در همین ویدئوها نمایی از چشم‌انداز فعالیت‌های خود را به مخاطبشان نشان دهند.
محبوبه عباسقلی زاده، فعال حوزۀ زنان و مدیر این تلویزیون در آمریکا در گفت‌گو با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه در مورد چشم انداز پخش این تلویزیون اینترنتی بر روی ماهواره گفت: «قطعا اگر شرایط ایجاب کند پخش ماهواره‌ای هم خواهیم داشت. اما به هر حال آیندۀ تلویزیون‌ها به سمت اینترنت در حال حرکت است.»
او برنامۀ این تلویزیون را در درازمدت، تلاش برای آموزش کادر گسترده ای از فعالان حقوق زنان و روزنامه‌نگارانی دانست که بتوانند به تولید محصولات تصویری بپردازند. این فعال جنبش زنان در مورد رویکرد تلویزیون «زنان» در پرداختن به مسائل زنان گفت: «تلاش همکاران و گردانندگان این تلویزیون این است که زمینه‌های مشترک بین جنبش زنان و جنبش‌های زندۀ اجتماعی کشور را با جنبش دموکراسی خواهی ایران بتوانند کشف کنند و گسترش دهند و گفتارهای جنسیتی را در داخل جنبش دموکراسی خواهی تقویت کنند.»  محبوبه عباسقلی‌زاده تلویزیون زنان را یک تلویزیون «شهروندی» اعلام کرد و توضیح داد: «مدت‌هاست که ما با شهروندان معمولی در داخل ایران در ارتباط هستیم و آن‌ها ویدئوهایی از زندگی روزمرۀ خود برای ما می‌فرستند. نگاه این تلویزیون به حاشیه های زندگی خواهد بود. ما سعی می کنیم صدای زنان و شهروندانی باشیم که در تلویزیون‌های جریان اصلی صدای‌شان شنیده نمی‌شود‌ به همین دلیل در کنار همکارانی که در خارج از ایران داریم، بسیاری از همکاران ما از فعالان حاشیه‌ای بدنۀ جنبش دموکراسی خواهی زنان در داخل ایران هستند.»
وبسایت شبکه فارسی زنان:

هیچ نظری موجود نیست: