در گوگل محبوب کنید
خوش آمدید*****تمام مطالب این وبلاگ اختصاصی و جمع آوری شده توسط این مجموعه می باشد*****کسانی که مایل به همکاری با این مجموعه هستند،می توانند در نظرات اعلام کنند.

پرشین ستلایت نیوز در شبکه های اجتماعی:

۱۳۹۰/۰۸/۲۲

معرفی برنامه های هفتگی شبکه نشنال جئوگرافیک فارسی

مهندسین خلاق
دوشنبه ها 20:00IRI 21:00AFG 20:30UAE 
درباره برنامه: با جیم و دیک  همراه می شویم نابغه های خوش فکر و شوخی که همیشه به دنبال تولیداتی سازگاربا محیط زیست هستند.








*****
 کشنده ترین حیوانات جهان
چهارشنبه ها 22:00IRI 23:00AFG 22:30UAE
درباره برنامه: با دوازده گونه حیوان از میان مرگبارترین جانوران در کاستاریکا، آمازون، آسیا و آسیا-اقیانوسیه آشنا می شویم. دنیا محل زندگی گونه هایی از موجودات است که برای زنده ماندن در میان طبیعت خشن و رقابت های بی رحمانه تلاش کرده اند.

*****
رویارویی های خطرناک
شنبه ها 23:00IRI 00:00AFG 23:30UAE
درباره برنامه: قدرتمندترین گاز متعلق به کدامیک از دهشتناک ترین شکارچیان جهان است؟ برِیدی بار متخصص حیوانات پاسخ این سوال را خواهد یافت.دکتر بار که از خزنده شناسان عضو نشنان جئوگرافیک میباشد، اولین کسی ست که تا کنون تمام 23 گونه تمساح در دنیا را گرفته و مورد مطالعه قرار داده است. اکنون که یک سوم گونه های تمساح در معرض خطر انقراض قرار دارند این دستاورد بزرگ دکتر بار یکبار دیگر توجه جهانیان را به این موجودات باستانی جلب کرده است.سال گذشته زمانی که دکتر بریدی بار اولین لباس تمساح را برای نزدیک شدن به این موجودات خونسرد ساکن رود نیل ساخت به صدر اخبار جهان رفت. امسال یک  گام به جلوتر نهاده و با طراحی یک لباس اسب آبی سعی در نزدیک شدن به این غول های مرگبار رودهای آفریقا دارد تا از عرق بدن آنها نمونه برداری کند.
*****
اینو نمی دونستم !
شنبه ها 20:00IRI 21:00AFG 20:30UAE
درباره برنامه: دانشمندان صنعتی ریچارد امبروس  و جانی فیلیپس فاکتورهای عجیبی را در ورای اشیاء معمولی روزمره می یابند. اینو نمی دونستم !،  بسته بندی، فاکتورهای نادری را درباره اشیاء معمولی که ما در نظر داریم آشکار می کند .از کیسه های هوا گرفته تا چای کیسه ایی، از خمیر دندان تا چای، از کیسه های محافظ تا کلاه های ایمنی،  هر قسمت نشان دهنده تصاویری غیرقابل تصور و همچنان حاوی اطلاعاتی است که به ندرت به گوش کسی رسیده باشد. این دو مجری کاوشگر ریچارد امبروس و جانی فیلیپس دو دانشمند پرتلاش با عطش دانش سیری ناپذیر – بدنبال تحقیق و بررسی این مسئله هستند که اشیاء چگونه ساخته می شوند، چه چیزی در درونشان نهفته و اینکه چگونه مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرند و در انتها اینکه، چگونه کار می کنند.

*****
ابرسازه های باستان
پنج شنبه ها 21:00IRI 22:00AFG 21:30UAE
درباره برنامه: کانال نشنال جئوگرافیک از رازهای متحولانه ساخت و ساز سری جدید ساختمانهای غول پیکر  پرده برمی دارد. مناظر دیدنی  که تخیلات را تسخیر می کند،  معماران مدرن روز و مهندسین دنیا همچنان که در حال کار و طراحی هستند قادر به پیدا کردن رموز گذشتگان در ساخت بناهایشان نیستند بناهایی زیبا، بدون موقعیت زمانی و ساختار های متحولانه که هیچ کدام برای مهندسین مدرن کنونی با داشتن مواد و ماشین های مدرن در دسترس، قابل ساخت نیست.
*****
ابرسازه ها
دوشنبه ها 21:00IRI 22:00AFG 21:30UAE
درباره برنامه: با مبتکرانه ترین و شگفت انگیز ترین سازه های تاریخ آشنا شوید. از فتوحات مهندسی اعصار باستان گرفته تا پیشرفته ترین علوم و فناوریهای امروز، برنامه ابرسازه ها از فنون به کار گرفته شده و چالش هایی که در تک تک مراحل طراحی  ساخت این بناها پشت سر گذاشته شده است پرده بر میدارد. 
*****
سخت ترین تعمیرات جهان
یک شنبه ها 21:00IRI 22:00AFG 21:30UAE
درباره برنامه: توربین یک نیروگاه اتمی باید تعویض شود. یک کشتی تفریحی به یک موتور دیگر نیاز دارد. هنگامی که دستگاه های بزرگ دچار مشکل میشوند اغلب به راه حل های بزرگ نیز نیاز دارند. برای تعمیر آنها به چیزی بیشتر از نوار چسب خانگی تان نیاز است. استاد تعمیرکار و همچنین مجری برنامه، شان رایلی از خطوط فشار قوی برق گرفته تا نیروگاه ها ی اتمی به بررسی چگونگی انجام این تعمیرات صنعتی پرداخته و با متخصصانی که مسئول مدیریت و اجرای این پروژه ها هستند آشنا می شود.رایلی که یک تعمیرکار حرفه ای و انسانی ماجراجوست برای انجام کار از تماس با لباس های خطرناک شیمیایی و یا لمس کابل فشار قوی وحشتی ندارد. او موقعیت های خطرناک بسیاری را در طول دوره های کاری خود پشت سر گذاشته، اما در هر پروژه باید به بقیه افراد نشان دهد که  به کار خود وارد است. معمولا با یک آشنایی مختصر و سریع آغاز شده و سپس رایلی را می بینیم که برای حل مشکلات صنعتی در ابعاد عظیم آماده شده و دوش به دوش متخصصین به آنها  کمک میکند.
*****
ارتباطات مهندسی
شنبه ها 21:00IRI 22:00AFG 21:30UAE
درباره برنامه: چگونه یک قفس پرنده به ساختمان 101 تاپیه مبدل شد؟ ریچارد هامن این ارتباط را برقرار می کند. مجری تلویزیونی ریچارد هامن برای کشف اسرار ساده، و در عین حال موثر و مهم است و اینکه آنها چگونه وجود خود را مدیون چیزهایی متفاوتی مثل قفس پرنده و دوچرخه می دانند  . از ته اقیانوس ها  تا سر حد بی نهایت و ورای آن، آسمان نیز محدودیتی برای مهمان شجاع ما ندارد زیرا او زیر پوست ایرباس ای 380 ایرفرانس ، تاپیه 101 تایوان، رصدخانه کک در هاوایی و سکوی گازی سواحل نروژ رخنه می کند.
مشخصات دریافت:
ماهواره یوتلست W3A
10721 27500 عمودی 3/4
وبسایت:
فیسبوک:

۲ نظر:

mehrdad گفت...

salam man mikhastam hamkari konam

Mehrdad گفت...

درود
ایا شما سابقه فعالیت در وب ی در این زمینه دارید؟؟؟
اگر دارید با قید ادرس اعلام فرمایید
در صورت داشتن مورد بالا ایمیل جیمیل خود را اعلام فرمایید ، در صورت نداشتن جیمیل ، یاهو را اعلام کنید
و این را هم ذکر کنید ایا به زبان ترکی اشنایی دارید یا نه!
چون می خواستم این وبگاه مورد توجه کلیه ایرانیان قرار بگیرد.
همچنین ببینید ایا می توانید همچون مطالب موجود در این وبلاگ مطلب بزارید یا خیر؟!
با تشکر