در گوگل محبوب کنید
خوش آمدید*****تمام مطالب این وبلاگ اختصاصی و جمع آوری شده توسط این مجموعه می باشد*****کسانی که مایل به همکاری با این مجموعه هستند،می توانند در نظرات اعلام کنند.

پرشین ستلایت نیوز در شبکه های اجتماعی:

۱۳۹۰/۰۷/۲۸

نیروی انتظامی از ملت سیلی خورد


با گذشت چند سال از تصویب طرح ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره ای در مجلس جمهوری اسلامی ، امسال سالی متفاوت در برخورد با ماهواره دارن بود به طوری که در بسیاری از شهر های کشور این عمل به درگیری و حتی قتل چند هم وطن توسط نیروی انتظامی انجامید ، علت ان هم اعلام نظرسنجی بود که در آن مشخص شد بیشتر ایرانیان از ماهواره استفاده می کنند.در ادامه شما را به مقاله ای از روزنامه اینترنتی عصر میهن جلب می نمایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، با استناد به گزارشی از فرمانده کل پلیس، اعلام کرده ۱۶ درصد از خانواده هایی که مشتری ماهواره بودند، دیگر این برنامه ها را تماشا نمی کنند چون پلیس، کاسه و کوزه ماهواره را در خانه آنها به هم ریخته است.
به گفته کاظم جلالی، هفته جاری، احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران نشستی را با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داشت تا درباره نتایج طرح جمع آوری ماهواره پاسخ دهد و گفته که ۱۶ درصد کسانی که دیش ماهواره شان به دست پلیس افتاده، دوباره این ادوات را نصب نکرده اند.
اکنون سئوال اینجاست تعداد خانواده هایی که با برخورد پلیس، ماهواره هایشان را از دست داده اند، چند نفرند و چرا ۸۴ درصد از آنان، مجددا، دستگاه دیدار از برنامه های غیرمجاز را علم کرده اند؟
این سئوالات در حالی شکل می گیرد که آمار منتشر شده در باب تعداد بینندگان ماهواره در ایران، نجومی است. ماه گذشته، روزنامه شرق به نقل از مرکز افکار سنجی سازمان صدا و سیما، گزارشی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود ۶۴ درصد از خانواده های ایرانی دارای ماهواره هستند. یعنی بیش از ۴۵ میلیون نفر در کشور، به پای برنامه هایی می نشینند که قانون، آنها را دریافت و دیدنشان منع کرده است.
آمار کشفیات در شهرستانهای مختلف نیز نشان می دهد نسبت دستگاه های کشف شده به جمعیت برخی از شهرها، با این درصد، متناسب است. به طور مثال، در شهر بناب از توابع آذربایجان شرقی که کمتر از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد، تنها در ۶ ماه ابتدای امسال ۱۳ هزار دستگاه دریافت امواج ماهواره ای کشف شده است.
طرح موضوع برخورد نامناسب پلیس در جمع آوری ماهواره ها توسط برخی از نمایندگان مجلس در صحن علنی و انتقاد از به کارگیری جرثقیل برای مبارزه با ماهواره، یکی از هزینه های عمومی مبارزه با ماهواره است. زیرا نیروی پلیس، به عنوان اصلی ترین نیروی تامین کننده امنیت در جامعه، نماد امنیت ملی و آسودگی خاطر شهروندان تلقی می شود و انتقاد کردن به عملکرد اشتباه آن، بی تردید، با زیر سئوال بردن منافع ملی، همراه است.
از سوی دیگر، برخی از حقوقدانان با اشاره به عدم رعایت تشریفات قانونی در طرح های ضربتی جمع آوری ماهواره ها، اقدامات پلیس در استفاده از عملیات راپل و جرثقیل و نردبام را مخالف با قانون ارزیابی کردند و کفه ترازوی انتقاد به عملکرد پلیس در ورود به عرصه مشاعات املاک مردم را غیرقانونی دانستند.

هیچ نظری موجود نیست: